Vorig jaar moest mijn man voor zijn werk naar Utrecht. En omdat hij er al vroeg moest zijn en het vanaf het Noorden toch wel een stukje rijden is besloot hij er een nachtje aan vast te plakken én er samen met mij heen te gaan. Nou ben ik altijd wel te porren voor een nachtje weg en het boeken van een leuk betaalbaar hotel in een leuke stad kun je gerust aan mij overlaten.

Slapen
Ik ben namelijk een reuze fan van de zogenaamde secrethotels van Hotelspecials waarvan de prijs altijd scherper is dan het tarief dat je normaal gesproken betaalt voor een overnachting. Voor deze korting moet je wel van een geheim houden. Want 48 uur vóór vertrek weet je pas in welk hotel je overnacht en krijg je de exacte locatie te horen. Maar daardoor pak je wel extra voordeel en wacht je in de meeste gevallen een aangename verrassing.

Parkeren & Reizen voor slechts € 5,-
Een minder aangename verrassing in de stad zijn vaak de parkeerkosten, die een voordelig bezoek aan het centrum idioot duur maken. Ook daar heb ik iets op gevonden door je auto net even buiten de stad te parkeren en mét het openbaar vervoer naar je hotel te gaan. In Utrecht, maar ook in verschillende andere grote steden zijn namelijk een aantal P+R terreinen, ook wel transferia genoemd, waar je heel goedkoop kunt parkeren en je krijgt ook nog gratis vervoer voor 5 personen naar de binnenstad! In Utrecht gaat mijn voorkeur uit naar P&R de Uithof, een vrij nieuwe P+R aan de oostkant van de stad bij het universiteitsterrein de Uithof. Als je hier klikt dan kun je gelijk de route er naartoe plannen vanaf jouw adres.

locatie_u1_486x207_full

Voor een combikaartje (parkeren en reizen) betaal je slechts € 5,- en is geldig voor een rit met bus of sneltram (heen en terug) voor maximaal 5 personen op één dag.

De bus doet er ongeveer 20 minuten over en rijdt dwars door het centrum van Utrecht en gaat elke 7 minuten in de spits en buiten de spits elke 10 minuten. Ideaal toch? Ik heb nu al een paar keer gebruik gemaakt van deze voordelige manier van parkeren in Utrecht en zal er nu zeker weer gebruik van maken.

Wat doe jij als je naar de binnenstad gaat? Laat je de auto thuis of parkeer je ook bij een P&R? Laat hieronder een reactie achter. Vind ik leuk!

 

Een gedachte over “P&R in Utrecht voor slechts € 5,-

Plaats een reactie