Ik mis restaurant la Place, die er sinds de sluiting van de warenhuizen van V&D niet meer in de binnenstad is. Tijdens een dagje shoppen in Groningen was het een vast adres waar wij onze lunch gebruikten. Toch krijg ik nog regelmatig in de mail en via Facebook allerlei aanbiedingen, recepten en leuke weetjes van la Place. En eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik er mee moet.

Zo zag ik vorige week een enquête in mijn mailbox waarmee ik een lunch bij la Place kon winnen. Ik heb deze ingevuld in de hoop in de prijzen te vallen, maar stel dat dát gebeurt, waar kan ik dan mijn lunch gebruiken? In mijn beleving zijn namelijk alle la Place restaurants, net als de winkels van V&D van de aardbodem verdwenen.

Toch is dat niet zo. Door de overname door Jumbo  zijn een aantal La Place vestigingen behouden gebleven maar die bevinden zich voornamelijk langs snelwegen en zeker niet in het Noorden van het land. Dus als ik de lunch win door mijn mening te geven dan wordt het nog een hele onderneming om mijn prijs te verzilveren.

Gelukkig zijn sommige recepten van de “hardlopers” van la Place  ook online te vinden, zoals  die van de kruidenroomkaas waar ik zelf zo gek op ben. Die hoef ik dus niet langs de snelweg te nuttigen, maar kan ik gewoon thuis in mijn eigen keuken maken.

6060_00_003_Banner_broodje_wk14_768x580

Waar lunch jij nu La Place er niet meer is?

 

 

2 gedachtes over “Heimwee naar la Place

  1. In Alkmaar waren 3 LP’s en in geen van de 3 ben ik ooit geweest. Dwz Bij de V&D was er een boven met een fraai terras. Maar ik wilde met een kennis iets eten wat daar niet op het menu stond, dus verder dan de ingang ben ik niet gekomen. Uiteindelijk werd het een Griek.

    Ik lunch vrijwel nooit en dus ook nooit buiten de deur. Maar ik ben dan ook geen mam en ga bij langere hortopificaties met een fles water voor onderweg op pad en koop dan bijvoorbeeld een slagroomtompoes of bij honger een grote gevulde koek bij een klein bakkertje om die bijvoorbeeld bij het Witte Kerkje van Groet op te peuzelen.

    In Alkmaar zijn er overigens gelegenheden genoeg voor lunch-achtige dingen. Die zaakjes schieten hier als paddestoelen uit de grond en zijn druk vanwege de gratis wifi. Niemand kijkt naar elkaar, een ieder kijkt schuin naar beneden naar een klein schermpje. Iets dat volgens mij ook gewoon thuis kan.

    Liked by 1 persoon

    1. La Place was altijd het vaste adresje als ik ging shoppen in Groningen en dat was niet wekelijks hoor, maar ik vond het altijd een fijne plek met lekkere broodjes. Bij het zien van het lege V&D pand mis ik mijn “traditie”in de stad. Maar zoals je zegt: een bakje kibbeling of een zak Vlaamse friet op de markt is ook niet te versmaden.
      Leuk trouwens dat je mijn blog hebt lezen en een reageert. Ondanks dat je “geen mam” bent maar natuurlijk ook weleens de hort opgaat.

      Like

Geef een reactie

