Ken je dat? Dat je portemonnee dik is van kassabonnen. Waar je eigenlijk niets mee doet. Behalve dan de bon die tevens een garantiebewijs is, die scan ik altijd in. Maar de rest. Weg ermee.

Totdat mijn oog valt op de achterkant van mijn bonnetjes van de Jumbo in Surhuisterveen. Wat schetst mijn verbazing? Daarop staan allemaal advertenties van bedrijven uit de regio. En sommige hebben een leuke aanbieding.

Bijvoorbeeld die van Do Care een bedrijf in kappersproducten. Als je voor het eind van augustus je bon inlevert ontvang je 50% korting op je tweede product.

Bij Lunchhuis De Lauwers ontvang je na inlevering van je bon een compleet menu voor 10,–

Van Ouds meubelen in Drachten verloot iedere maand een cadeaubon t.w.v. 100,–  als je dit bonnetje invult. Maar dan moet je wel eerst bij hen een aankoop doen.

Ook Zalando doet mee zie ik. Bij besteding van 75,– ontvang je 10,– korting.

Dan is er ook nog een kortingsbon voor het wassen en poetsen van je auto (althans dat denk ik, want deze bon heb ik maar half). Normaal betaal je hiervoor 19,50 maar met een (hele) bon slechts (?) 12,50.  Maar waar je deze bon kunt gebruiken is mij nog een raadsel. Laat dát nou net staan op het stukje dat aan de volgende klant is meegegeven!

Kijk jij weleens op de achterkant van je kassabon? En wat vind je van dit soort lokkertjes?

2 gedachtes over “De achterkant van je kassabon

  1. Ik heb nog nooit zo’n kassabonnetje gehad met advertenties op de achterkant. Maar die andere tip, die je terloops eventjes noemt, vind ik voor mezelf eigenlijk interessanter: het inscannen van de bonnen die je moet bewaren als garantiebewijs… Ben nooit op het idee gekomen. Thanx!

    Like

    1. Dat van die achterkant van de kaasbon zal per winkel verschillen.
      Het scannen van garantiebewijzen is idd heel makkelijk. En ik sla ze op op de datum dat ik het artikel gekocht heb.Zo hou ik overzicht.

      Like

Geef een reactie

